F.A.Q

Onderstaand een uiteenzetting van de meest voorkomende vragen.

Waar kan ik mijn spullen inleveren?
Spullen kunnen op kantoortijden 09:00 - 17:00 worden ingeleverd op de Van Ijsendijkstraat 144 HJ in Purmerend. 
Buiten kantoortijden of in het weekend kan dit op ons huisadres: Burg. Kooimanweg 134 in Purmerend. Voor beide locaties geldt dat je vooraf een afspraak in moet plannen, zodat we weten dat je langskomt:)

Halen jullie ook spullen op?
Binnen de gemeente Purmerend/Beemster en de gemeente Edam/Volendam kunnen we ook spullen bij u thuis ophalen. Voor overige locaties is dat op dit moment helaas niet mogelijk.

Kan ik mezelf aanmelden als inzameldepot?
We zijn voor heel Nederland op zoek naar inzameldepots/ locaties waar mensen hun spullen in kunnen leveren. Zou u hier een onderdeel van uit willen maken, dan kunt u ons contacten.

Wat doen jullie met de overige 50% van de winst?
50% van onze netto-winst zal worden geïnvesteerd in verduurzaming van de wereld. De overige 50% zullen gaan we voor nu opsparen om zo eventuele grotere investeringen in de toekomst te kunnen maken.

Waar investeren jullie de winst in?
Belangrijk punt vinden wij de aanplant van nieuwe bomen. Via Trees4all zullen we bomen aankopen welke in het buitenland en Nederland worden geplant. Daarnaast investeren we een deel van het geld in opwekking van duurzame energie zoals zonne-energie.

Winst, dat zijn toch de inkomsten minus de kosten?
Winst is inderdaad de omzet minus de kosten. Binnen ons bedrijf hebben we te maken met kosten voor de webshop, kosten voor het personeel en natuurlijk kosten voor ons pand.

Kan ik me ook inzetten als vrijwilliger?
Het eerste aankomende halfjaar zullen we vooral kijken naar de levensvatbaarheid van de online kringloopwinkel. Mocht het een succes worden, dan zullen we in de toekomst zeker op zoek gaan naar vrijwilligers.